20:54 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخم مرغ

در بازار مرغ چه خبر است؟
نماد برتر- بازار مرغ در این روزها به بازار پر تنشی تبدیل شده و مردم هر چند روز یکبار با افزایش قیمت های جدید در خصوص این کالا مواجه می شوند.
مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می کنند
نماد برتر- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزارتومان تعیین شده، گفت: این اختلاف قیمت ٣٠٠٠ تومانی باعث شده که مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
توصیف اوضاع بورس و درخواست پرهیز از آزمون و خطاهای مکرر
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با توصیفی از اوضاع بورس از دولت و مسئولان خواست از آزمون و خطاهای مکرر و تصمیم های هیجانی و لحظه ای پرهیز کنند تا راه بازار مشخص شود .
قیمت برنج، روغن و کره وابسته به ارز است
نماد برتر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در صورت تصویب نهایی مصوبه تهاتر بدهی، بانک یا دستگاه پول ستان اجازه ندارد اقدامی حقوقی یا اجرایی علیه واحدهای تولیدی طلبکار از دستگاههای دولتی یا نهادهای عمومی انجام و یا محدودیت هایی علیه واحد تولیدی اعمال کند.
قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ و تره بار در میادین
نماد برتر-قیمت هرکیلو گرم تخم مرغ در میادین میوه و تره بار ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ تازه نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰تومان است.
مبارزه با فساد هزینه دارد/کمبود کالای اساسی نداریم
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.
عوارض ریالی برای صادرات دلاری!
نماد برتر- بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار عوارض صادرات هر کیلوگرم تخم مرغ تا پایان آبان ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.
مسئولیت تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت به وزارت کشاورزی واگذار شد
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، مسئولیت تأمین نهاده های زراعی، باغی، دامی و همچنین تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت در سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.
قیمت کالاهای اساسی کاهش می‌یابد
نماد برتر- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
چه کسی مسئول تولید و تنظیم بازار کالاهای اساسی است؟
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری، از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
جزئیات ترخیص فوری کالاهای رسوبی از گمرکها
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص می‌شود تا کالاهای رسوبی در گمرکها وارد چرخه تولید و بازار شود.
قیمت هرکیلو مرغ گرم چند؟
نماد برتر- براساس مشاهدات میدانی، قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران حدود ۲۵ هزار تومان است.
نرخ مصوب مرغ و تخم مرغ اعلام شد
نماد برتر- رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که اخیرا نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۲ هزار تومان و هر کیلو مرغ زنده حداکثر ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان درب مرغداری‌ها ابلاغ شده است.
ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و ترمینال فرآوری پسته در ورامین
نماد برتر- در جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین حوزه دام و زراعت که در وزارت جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، مورد بررسی قرار گرفت.
کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.